dinsdag 3 juli 2012

Peter Knipmeijer -- Kenny bidt

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* website
* listeria
* interview
* live






Kenny bidt

Voor me ligt de weg omhoog. Net als gisteren
is er geen genade. Het gaat om winnen
of verliezen. Ik heb te accepteren
dat er meer is dan heroïek. Ik weet dat

al mijn exen lezen. Ze fluisteren
tussen de regels door:
‘Zie je wel, zo slap
was hij altijd al. Geen ruggengraat
genoeg om zich (lees: ons) op te hijsen.’

Los daarvan is er dus die weg. Mijn blik smelt asfalt.
Ergens staat een lul met drietand langs de kant.
Hij staat er ieder jaar te juichen,
wachtend op wat hij verneuken kan.

Vader, geef me Uw Kleinste Voorblad.
Ik ben bang en we gaan zo live.


Peter Knipmeijer (1970)
uit: Listeria (2012)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten