donderdag 12 december 2013

Leo Vroman -- Die handen & Klein briefje

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* Vroman foundation
* bloemlezinkje







Die handen

Ik kan mijn handen niet meer herkennen,
ze zijn zoveel ouder dan ik ben.
Ik zal er toch aan moeten wennen
dat ik ze niet herken.

Als ik weer in mijn lab zou staan
waren ze vast meteen gewend
en als ik ze dan hun gang liet gaan
deden ze dadelijk een experiment
dat ik jaren geleden heb gedaan.

Ik neem ze maar mee naar bed.
Een mag het licht uitdraaien,
en kijk eens, daar gaan ze nog

bijna onopgelet even mijn liefste aaien.
Daarvoor bestaan ze nog.

27 november 2011



Klein briefje

Ben weg geweest
maar iedere keer
als je dit leest
ben ik er weer,

en in dit couplet
raak ik je aan
en dan gaan
we naar bed

dus lees elk woord
als je dat kunt
alsof ik het zeg

en je mij hoort
want na deze punt
ben ik weer weg.

14 januari 2012


Leo Vroman (1915)
uit: Die vleugels (2013)








= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten