vrijdag 2 september 2016

Vrouwkje Tuinman -- De rest van het jaar

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

• dbnl
wikipedia
website
npe
vpro








•• Deze week aandacht voor Dichters van het nieuwe millennium, waarin het werk van 24 hedendaagse dichters onder de loep wordt genomen door neerlandici. Vandaag als extra Vrouwkje Tuinman.



De rest van het jaar,

want het is nu eind oktober, heb ik voldoende
tijd om alle vragen nog maar eens te stellen.
Wat er veranderd is. De beste vriend is weg
en daarom wil vriendin me ook niet meer.
De rest van het bestand is uitgebreid. Kan ik
nog omgeschoold?

Ik heb een punt tussen het midden
en een derde van mijn tijd bereikt en moet dus
ergens anders heen.

Mijn hoofd neemt vliegtuigen
naar Des Moines en Santiago. Elke plek
waar niemand die ik ken mij kent of overleden is.
Er komt een cluster data aan met geheel nieuwe
betekenis. Ik vraag het nog maar eens.


Vrouwkje Tuinman (1974)
Wat ik met de sleutel moet (2011)




• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten