dinsdag 27 december 2016

Tom van Deel -- 2 gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

kb
dbnl
wikipedia
wat gedichten
voorproefje Herfsttijloos







Ik zag een appel vallen in het gras
en dacht dat ik dat was, dat ik die
appel en dat gras tezamen was,
begin en eind rondom een boom
die daar staat, vertakt en ruist —
mijn appel zag ik vallen in het gras.


*


De wijsheid van de bermen
waar in het voorjaar alles
uit omhoog groeit en bedekt
wat is geweest, verwaaide
brieven, een gebroken fles,
troostende tissues, een plastic
tas, het slipje dat hier
in haast is uitgedaan —
die wijsheid heb ik niet.


Tom van Deel (1945)
uit: Herfsttijloos (2016)





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten