dinsdag 17 oktober 2017

Sebastien Crusener -- Meer nachten ijs IX & X

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

soundcloud
muziek
google+
stanza








Meer nachten ijs
IX

Geraak weer eens een stap vooruit
nacht tevergeefs – woensdag –
het wemelt van de poeder,
nevel die het hospitaalgestel
de klok rond om de as doet struikelen

Het werkelijke heeft het veel te koud,

de ruimte erom rond
wordt ingenomen door een leegte
die te vol is van zichzelf

De hiel is halverwege
als het buiten klaar wordt, slaap
snijdt me de benen af,
zo voelt weer eens de ochtend

Stappen komen snel op mij terug
éénmaal klaarwakker voor de spiegel


*


X

Als in de winter:
nauwelijks

Van het ijs af
en doorrookt glad

Poëtisch in de sneeuw gepist
en op de spits gedreven:

stem
weggestemd op donderdag
met hoest
en stapelgaten aan de klank
die door de tanden zichtbaar is

Na het ijzige geen stilte,
na het ijzige de gil van korte metten

Ogen sluiten eerst


Sebastien Crusener
uit: Alle remslaap los! (2017)



“In de herfst en winter van 2016 werd ik gekweld door onrustige
slaap en doodsdrift en gebruikte te veel angstremmende medicijnen.
Als ik 's nachts wakker schrok noteerde ik de eerste opkomende
gedachte op een memovelletje. Uit al deze velletjes stelde ik
maanden later deze bundel samen.”




• Remslapendste stripblad van Nederland: Zone 5300
• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten