zaterdag 12 januari 2019

Wies Moens --Toen ik als een dorstige ree

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

wikipedia
dbnl
schrijversgewijs
België WWII
npe








Toen ik als een dorstige ree
naar de stille meren van Uw ogen kwam,

waren mijne leden
gesneden uit het licht
dat van de melkweg
over de weiden zinkt.

Er was zacht geritsel
boven de zoete maansikkel
van Uw voorhoofd -
als van vogelen die duikelen in mos.

Donkere waterleliën
zwommen in Uw ogen,
de glimwormen in het oevergras
maakten mij bang!

Toen gij mij aanraaktet
met Uw vinger

begon ik te beven als een ster!

Ik smolt als een honigraat
in de schoot van uw hand.


Wies Moens (1898-1982)
uit: Opgangen (1921)



• Leest allemaal de Onze Taal. Of Zone 5300.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

2 opmerkingen:

  1. Hoe ik een dringende lening van 100.000 binnen 24 uur kreeg om mijn eigen bedrijf te starten met de beste online onlinediensten, neem contact op met de e-mail van het bedrijf voor uw leningverwerking als u geïnteresseerd bent: e-mail naar {TRUSTLOAN88@GMAIL.COM} of neem contact op via WhatsApp @ + 1443281 3404

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allerseits, ich bin heute eine glückliche Frau? und ich sagte mir selbst, dass jeder Kreditgeber, der meine Familie aus unserer armen Situation rettet, jede Person, die nach einem Darlehen sucht, an ihn verweisen wird. Er gab mir Glück für mich und meine Familie. Ich brauchte ein Darlehen von 20 USD. 000,00, um mein Leben von vorne zu beginnen, da ich eine alleinerziehende Mutter mit 3 Kindern bin, traf ich diesen ehrlichen und GOTT fürchtenden Kreditgeber, der mir mit einem Darlehen von 20.000 US-Dollar hilft. Er ist ein GOTT fürchtender Mann, wenn Sie in Not sind von Darlehen und Sie werden das Darlehen zurückzahlen, bitte kontaktieren Sie ihn sagen Sie ihm, dass Frau Sharon ist, die Sie an ihn verweisen. Kontakt per E-Mail: (challotloan@gmail.com) Vielen Dank.

    BeantwoordenVerwijderen