zondag 5 september 2010

Quirien van Haelen -- Bollywood

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



Quirien van Haelen
* website * wiki

Zap


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Bollywood

De basis is gewoonlijk een verhaal
Nog dunner dan het dunste rijstpapier
Juist daarom is het genre geniaal

En het bezorgt me dan ook veel plezier
Te kijken naar zo'n film vol dans en zang
Waar alles wat gebeurt, gebeurt met zwier

Zelfs als er weer eens sprake is van dwang
Een meisje dat moet trouwen met een boef
Zelfs dan ben ik nog geen seconde bang

Ik ga niet plassen als ik niet echt hoef
Want ik vertrouw het genre helemaal
Haar ware liefde heeft vast nog een troef

In Bollywoodfilms zweert men consequent
Bij glamour, romantiek en happy end


Quirien van Haelen (1981)
uit: Zap (2010)




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten