maandag 2 januari 2012

Nyk de Vries -- Juicy

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =






* website
* wikipdia
* De dingen gebeuren omdat ze rijmen





Juicy

Haar naam Juicy beloofde sappige gemeenschap. Dat viel
helaas een tikje tegen, maar het waren de jaren negentig.
Er was genoeg te doen. Ik sloeg als een gek aan het
dichten. Ik verloor me erin, zoals dat heet. Na een tijdje
vond ik in het dichtcircuit zelfs mijn nieuwe geliefde. Haar
naam was toevalligerwijs ook Juicy. Maar dat was niet het
enige opvallende. Haar achternaam klonk ook bijna
hetzelfde als die van mijn eerste Juicy. Eerlijk gezegd was
ik niet heel erg onder de indruk. Het is iets wat alle
dichters weten: de dingen gebeuren omdat ze rijmen.


Nyk de Vries (1971)
uit: De dingen gebeuren omdat ze rijmen (2011, Arbeiderspers)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten