vrijdag 6 januari 2012

Willem Jan Otten -- Het hagelde vannacht – wisselkiesjes

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* kb
* dbnl
* wikipedia
* Gerichte gedichten






Het hagelde vannacht – wisselkiesjes
’s morgens op het schelpenpad.

Boven op het laatste duin brak achter mij
zon door januarimist.

Ik daalde af, betrad de melkweg witte korreltjes
tot het zachte ribbelzand.

Meegekeken met het licht. Waarom ken ik u niet.
Keek en keek mij uit en keek

zoals ik keek toen ik hier met mijn vader keek
met mijn vader kijkende.

Waar bent u op uit met uw schepselen
aan de zoom van de eeuwigheid

dat u hen plaatst voor kunnen denken
dit is voor het laatst het laatst



Willem Jan Otten (1951)
uit: Gerichte gedichten (2011)







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten