zondag 10 februari 2013

Maarten van Roozendaal -- Alsof

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* website
* wikipedia
* Over 'Alsof'
* youtube






Alsof

Dat ik jou straks moet gaan vertellen
Dat wij ons veel te lang
Bij elkaar al hebben neergelegd
Dat jij mij best mag haten
Dat ik niet bij jou ben weggegaan
Dat ik jou al had verlaten

Dat ik niet langer doe alsof
Dat ik geprobeerd heb vol te houden
Misschien alleen maar voor de kinderen
Maar die hadden ook wel in de gaten
Dat ik niet bij jou weggegaan
Dat ik jou al lang al had verlaten

Dat ik jou het beste straks kan zeggen
Van “Lief, nou zal ik eerlijk zijn”
Dat ik niet tegen jou wil liegen
En daarom ook steeds minder ben gaan praten
En dat ik niet bij jou ben weggegaan
En dat ik jou al had verlaten

En dat jij nu naast mij zit
En dat jij vraagt “Hé, is er iets?”
En dat ik niks zeg, weer zit te denken
Dat wij hier al die jaren zaten
En dat ik toch maar niet ben weggegaan
En dat ik jou al heb verlaten


Maarten van Roozendaal (1962)








= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten