woensdag 9 maart 2016

Blanka Gyselen -- Mijn zwoel-gezoende mond

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* schrijversgewijs
* in de oorlog









Mijn zwoel-gezoende mond: die rijpe druiventros
waaraan, nog ongelaafd, uw lippen hevig plukten...
en onze huid, waardoor de laatste lusten rukten,
het glanzend-zachte bed van dauwend avondmos...

o troostend weten, dat wij zoo elkaar behoorden,
verzonken in dit nooit volzongen lied...
'k verloor mij grondeloos aan 't water van uw boorden...
gij pijldet d'ijlte mijner grenzen niet...

gij wist hoe, willig, weer het uitgepuurd begeeren
reeds uit mijn adem naar mijn aad'ren joeg...
ik voelde hoe, verdiept bij ieder wederkeeren.
naar 't deinen van mijn lijf uw versch verlangen sloeg...


Blanka Gyselen (1909-1959)
uit: Verzamelde gedichten (1943)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten