zondag 2 september 2018

Jan Meulenbelt -- De bleke man

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


dbnl
anja meulenbelt
historisch nieuwsblad
schrijversinfo







De bleke man

Ik ben een bleke man met bril,
Die nog met alles moet beginnen.
Al ben ik van gezonde zinnen,
Mijn vrouw kus ik te kalm, te stil.
Al heb ik geest, 'k kan niets verzinnen,
't Vers dat ik schrijf komt niet van binnen.
Ik ben een bleke man met bril.
Soms weet men mij voor iets te winnen,
Soms weet ik wat men van mij wil:
Maar juist als 'k van emotie tril,
Iets wonderschoons zal gaan beminnen,
Schiet mij weer wat ik ben te binnen.
Ik ben een bleke man met bril.


Jan Meulenbelt (1921-2011)
uit: Plattegrond (1950)



• Leest allemaal de Onze Taal. Of Zone 5300.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten