donderdag 26 mei 2011

Miriam Van hee -- new york

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =





* website
* vpro
* dbnl



new york

ik droomde: ik was in de metro
gestapt in new york maar ik hield
mijn bagage niet samen, koffer
na koffer verdween in de massa,
toen gaf ik maar zelf alles weg:
mijn stadsplan, mijn pennen, mijn jas
in ruil vroeg ik slaapplaats
het werd nacht

een man in een kleed van pierrot
gaf mij een kamer, ze lag
tussen twee verdiepingen in
maar ze was al bewoond door een vrouw
die ik kende, ze liet mij niet binnen,
ze was niet alleen

ik stond daar besluiteloos toen er
een kat langs mijn benen kwam scheren
ik streelde haar en was getroost
maar mijn gids was intussen verdwenen
en alles begon van voren af aan


Miriam Van hee (1952)
uit: buitenland (2007)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten