maandag 22 augustus 2011

Mark van Tongele -- Lenig mij

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* vpro
* interview






Lenig mij

Leven, geef me doorslaggevende leidmotieven,
smakkeschenk me klare zijnzegen, wissers
tegen de pijn, tegen het venijn van de azijnpissers.

Heden, prakkedenk de zielenpotenklierderij,
die mij bestiert, het lijfbedrijf onthutsend
onder de kleinburgerpolitiebonnenregen.

Hier en nu, zee van tijd, doodmoedereer mij.
Leg je golven machtig om mijn lenden.
Lenig mijn schroothoop. Laat me gutsen

in de lusten van je eindeloze schoot.



Mark van Tongele (1956)
uit: Ademruis (2011)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten