vrijdag 16 maart 2012

Michaël Vandebril -- Esprit de l'escalier

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* uitgever
* filmpje








                                            Esprit
                                            de
                                            l’escalier


een brede glimlach droeg ik vandaag maar mijn woorden kleven
                                            even traag
onder mijn tong ik draag ze een voor een zorgvuldig met me mee
                                            klaar voor vertrek

het is waar wat je zegt je hebt me niets gevraagd ik keer terug
                                            op mijn stappen
de rust van je blik is lang en zeker ik laat zand door mijn vingers
                                            glijden mijn benen

zijn door mos en planten aangetast ik schiet als een paddenstoel
                                            uit de natte grond
kom leg je als een witte schelp tegen me aan neem deze bloem
                                            ik ben de wind

die langs je oren blaast de weg die je zelden gaat zien zal je
                                            met al je ogen ik heb je
in de vingers die zich traag maar zeker om je vouwen nu ik leef
                                            door jouw blik



Michaël Vandebril (1972)
uit: Het vertrek van Maeterlinck(2012)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten