zondag 26 oktober 2014

Fernand Toussaint van Boelare -- Quasi una fantasia

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* vlaamse schrijvers
* schrijversgewijs









Quasi una fantasia

Gij zelf, o lief, zult nevens mij passeeren
     en in uw eigen zeggen: ‘Dit gezicht,
dat droomend oog, dat dood scheen voor 't begeeren,
opeens zoo vuriglijk op mij gericht,

dien wrangen mond die scheen te willen spreken,
     dit diep gerimpelde en gegroefde brein,
     die wangen die nog dachten te verbleeken,
heb ik nog meer gezien.... Wie mag dat zijn?’

Een wijle zult ge in uw herinneringen
     gaan zoeken naar mijn naam, den lang vergeten,
niets vindend, schokschoudrend dan verder gaan...

Maar ik zal in mijn ziele voelen dringen,
     nog dieper, onzer liefde smart, de nooit vergeten,
met weemoediger hart dan verder gaan...


Fernand Toussaint van Boelare (1875-1947)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten