dinsdag 21 oktober 2014

Kira Wuck -- Eurolines

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* 80 seconden
* podium
* npe








Eurolines

Je ging naar Polen om Auschwitz te bestuderen
je moest het gewoon een keer gezien hebben
ooit werkte ik in een keuken waar de manager
na de pauze “Arbeit macht frei” riep
ik vroeg me af wat erger was
dat hij dat zei of dat niemand reageerde
na mijn laatste dag propte ik
mijn werkkleding in een prullenbak

In de bus ruikt het naar uiensoep
je kent mij zo goed als elke voorbijganger
toch luisteren we omstebeurt naar elkaars muziek
leg je jouw hand over de mijne en verder gaat het niet
in wegrestaurants lijken we een gezin
sneeuwlandschap verandert langzaam in betonnen gebouwen


Kira Wuck (1978)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten