zondag 19 oktober 2014

Jef Last -- De landarbeider

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* website
* bwsa
* archief








De landarbeider

Ik melk de koeien op het land
en zet het geurig graan aan schoven.
Wat kan de wereld mij beloven
meer, dan Zijn zegen op mijn hand?

Ik doe mijn werk, en lees geen krant
en stoor de moordnaars niet in ’t roven.
Ik ben het brandhout, God de oven
waarin ik naar Zijn wil verbrand.

Ik geld voor knecht slechts onder knechten.
Maar heer ben ’k van mijn eigen ziel,
geen slaaf van ingebeelde rechten.

Geen afgod waar ’k voor nederkniel,
maar aan mijn land en volk gehecht en
tevreden zo ik Hem geviel.


Jef Last (1898-1972)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten