woensdag 11 februari 2015

Erik Bindervoet -- De robot

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* harmonie
* website









De robot

Ik ga
Het sentiment
Niet uit
De weg.

Ik kom
Niet graag
Te laat
Op afspraken.

Ik ben
Wat ik
Naar omstandigheden
Zijn kan.

Ik doe
Dat wat
De taal
Mij ingeeft.

Ik giet
Water uit
Mijn kan
In een
Vol glas.

Ik zie
Een goederentrein
Vol rode paprika’s en tulpen
In een Italiaans landschap.

Ik heb
Een zwak
Voor oplichters.
Ze zien
Het ook
Meteen aan me.

Ik kijk
Naar de
Helikopter die
De Pijp
Beschiet.

Ik draai
Met haar
Op schoot
Rondjes
In mijn
Bureaustoel.

Ik geef
Jan Ritsema
Een hand
Waarbij wij
Onze vingers
Kneuzen.

Ik praat
Met Jan Ritsema.
Hij heeft
Lang haar
Gekregen.

Ik verdrink
Op de vlucht
In een zee
Van vuilniszakken.

Ik rijd
Met mijn fiets
Over de tenen
Van de hopman
Net als
Vorig jaar.

Ik probeer
Het me
Te herinneren.
Het lukt
Me niet.

Ik weet
Dat het
Gebeurd is
Maar niet
Meer wat.


Erik Bindervoet (1962)
uit: Het vuil van de schoonheid (2015)







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten