maandag 25 december 2017

Drie kerstsnelsonnetten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Arjan Keene
Hanneke van Almelo
Aar Noordam









Op Gedichten.nl wordt iedere dag een snelsonnet (ook wel 'sonnettette') geplaatst, dat aanhaakt bij de actualiteit. De laatste drie gingen over Kerstmis.



Kerst

Als kind herinner ik de late mis
Met de mystiek van wierook en de psalmen
De broodjes die vers uit de oven walmen
Het uitgestelde slapen na de dis

De kerk staat nu wat verder van mijn huis
Wel heb ik heel de engelschare thuis


Arjan Keene



Gezellige lichtjes

Ik snap het wel, die lichtjes wijd en zijd
waarmee men huis en have heeft behangen.
Ze spreken van een diep doorvoeld verlangen
naar vreugde, vrede en verbondenheid.

Genoeg gemauwd.
M’n kip wordt koud.


Hanneke van Almelo



Vrede op aarde

U luistert ook naar al die eng’lenkoren?
Ze zingen van geboorte en van vrede
Het is de echo van een ver verleden
Verheugt u toch: een vredeskind geboren!

Ik heb het vaak wat cynisch weggewoven
Maar zou het eig’lijk dolgraag willen geloven


Aar Noordam




• Het sonettettekeste stripblad van Nederland: Zone 5300

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten