woensdag 28 juli 2010

Hanny Michaelis -- In de vallende avond

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =














Hanny Michaelis
* dbnl * wikipedia * vpro radio

Schrijvende vrouwen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



In de vallende avond
keek ik naar buiten en zag
tussen bekende bomen in de verte
een onbekend wit huis.
Mijn blik begroette het verrast
als voorpost van een weergaloze wereld
die ooit voor me zou opengaan.
De volgende avond was het huis
weg. Hoe ik ook bleef turen
in de schemering of overdag,
het liet zich niet meer zien.
Een overhaaste belofte overhaast
ingetrokken. Sinds tientallen jaren
rijst het plotseling in me op:
een wit huis tussen verre bomen.
Onvindbaar. Buitenaards.


Hanny Michaelis (1922-2007)






* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten