woensdag 14 juli 2010

Herman van den Bergh -- Liedje

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =










Van den Bergh bij de dbnl


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



Liedje

Het loof, dat om mij henen vlokt
en al de dag zich roeren kon,
is droog en stil -- eentonig klokt
een kleine citer aan de bron.

De bomen zijn van ver bij mij
en danse' onhoorbaar in het meer;
de nevelboten gaan voorbij
naar riemslag ook niet éne keer.

Naar alle zijden ligt mijn doel:
toch ben 'k mij van geen weg bewust --
en in het vilten duister voel
'k een glimlach om mijn grote rust.


Herman van den Bergh (1897-1967)




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten