zondag 9 september 2012

Peter Wullen -- Dra. Quark

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* weblog










DRA. QUARK
geboeidheid ontwikkelt zich exponentieel zei je neemt niet weg dat het net niet
gebeurde en wat kan ik daaraan verhelpen zei je retorische vraag en wat doe ik dan
vroeg ik in de schokkende ontdekking van je exact wetenschappelijke
wereldvreemde wreedheid had je een plan om op te meten hoeveel en tot hoelang je
van me hield en wanneer je precies mijn gevoelens kon ontmantelen als hersenen
van een dooie kun je maw exact voorspellen hoe alles zich wetenschappelijk zal
ontwikkelen met een of ander geijkt en officieel meetinstrument en ik dan hoe kan
geboeidheid zich exponentieel ontwikkelen vroeg ik je heb je daar misschien een
spatel voor om dat zo na te meten maak je een incisie in mijn frontale hersenkwab
neem je een staaltje breinvocht heb je een criterium voor mijn intelligentie een
computationeel brein misschien beken je gaandeweg kleur zo rond een uur of elf
blauw berust op zonneklaar groen dan spring ik rustig op oranje en om een uur of
drie zelfs rood gaat het zo of heb ik het verkeerd voor is het eerst rood en dan oranje
en dan verontrustend groen om een opgelopen blauwtje te vergeten duwen we de
origine van je emoties in de chemical processor deeltjesversneller van de
postpostatomaire liefde schijnbare energie van protoelementair plasma en hevige
strubbelingen van synapsen en neuronen ik zag je wreedheid niet ik dacht ik kan
omgaan met die natte vingerdromen en met die licht neurotische en intieme omgang
dat het zo voor altijd mag blijven duren je had een plan dra quark


Peter Wullen (1964)









= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten