maandag 25 maart 2013

Bart Stouten -- 19.00u bad

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia





* In de nieuwe uitgave Het eerste gedicht bespreekt Contrabas-redacteur Chrétien Breukers de openingsgedichten van zo’n 35 bundels uit de afgelopen vijf jaar. Hieronder het eerste gedicht uit Tussen dood en herleven van Bart Stouten. De beschouwing hierover vindt u bij De Contrabas.



19.00u bad

Mijn olifantengeheugen? Een badtobbe
met lauw water en eendje. Er drijft
goedkope afleiding mee tot ik de info
liever kwijt ben. Dan is het verstillen
zonder bodemvrijheid voor een verleden
dat onhoudbaar is. Het enige wat mij,
naakte God, na al die jaren nog ontbreekt,
is een trouw publiek. Draai mijn mengkraan
open van droom en fantasie — niemand kijkt.
Water loopt weg. Schuim implodeert. Droog me
met een handdoek van schone schaamte.
Zal ik kwakend pronken in een holle kamer?


Bart Stouten (1956)
uit: Tussen dood en herleven (2011)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten