woensdag 20 maart 2013

Marc Tritsmans -- Trap

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* bloemlezinkje







Trap

Ik kijk naar de trap die nog geurt
naar vers gezaagd hout en zie hoe
mijn kinderen later voorzichtig
voor de zevende trede die kraakt
naar boven zullen sluipen.

Nog trillend van opwinding na een
eerste zoen of een veel te veel
belovende streling, hopend dat
niemand domweg bezorgd zal staan
wachten op de overloop.

Ik hoop dat ik het zal zien aan
hun ogen, dat ik zal zwijgen, dat
ik weer weet hoe het was want
niets is ooit nieuw. Alle trappen
kraken op hetzelfde ogenblik.


Marc Tritsmans (1959)
uit: De stilte van de wereld na ons (2013)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten