woensdag 1 januari 2014

Guido Gezelle -- Een deugdelijk jaar

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* Guido Gezelle-archief








Een deugdelijk jaar

lk wensche u een jaar,
     dat zachte als zijde is;
ik wensche u een jaar,
     dat blank en blijde is;
ik wensche u een jaar,
     dat ver van krank is,
een deugdelijk jaar
     zoo breed als 't lang is;
ik wensche u een jaar,
     dat, als 't voorbij is,
          een zalig jaar
     voor u en mij is;
ik wensche u een jaar,
     zoo Gods gebod is,
dat in en dat uit
     geheel voor God is.


Guido Gezelle (1830-1899)









= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten