dinsdag 14 januari 2014

Ton van 't Hof -- Het spijt me

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* weblog
* bio'tje
* uitgeverij stanza









Het spijt me

dat ik er morgenavond niet bij kan zijn. Dat ik dacht dat de
Nacht van de Poëzie een consumptief onderonsje is. En poëzie
iets anders dan een emotioneel feestje met een duidelijke
verhaallijn. Hoi oprechte en authentieke personen, vergeef me.
Dit warhoofd. Dat ooit toegankelijkheid door elkaar haalde met
vlees en bloed, en ritme en rijm met fragmentatie, collage,
serialiteit, dwangmatigheid en ordinair jatten. En natuurlijk is
poëzie geen methode om onderzoek te doen naar cultuur en
maatschappij of een instrument om politiek mee te bedrijven. In
gedichten spreekt het hart. En niets anders dan het hart.
Rikketik. R-ikke-tik.


Ton van ’t Hof ()
uit: Mijn poëzie (2014)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten