zaterdag 11 januari 2014

Pieter Boddaert jr. -- Op een zeker mutsenmaakstertje

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl











Op een zeker mutsenmaakstertje
A***** te U.....t

Ik zag een meisje mutsjes maken:
        Zij hield, op haren malschen schoot,
        Een' mutsenbol, zoo zwaar als lood,
Mismaakt van mond en neus en kaken,
        Een kunstelooze beeldtenis,
         Gelijk dat goedje doorgaans is.
Zij kneep en plooide dus haar mutsje,
         En, onder 't plooijen, schonk ze mij
         Een vriendlijk lonkje van ter zij,
Dat straks gevolgd werd van een kusje;
         Ik lach met haar, ik zoen, ik sol,
En, zoo toevallig, onder 't mallen,
Doe ik haar van haar stoeltje vallen,
         En zet haar mutsje op mijn' bol.


Pieter Boddaert jr. (1766-1805)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten