dinsdag 2 september 2014

Bart FM Droog -- Daar sta ik dan

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* wikipedia
* dbnl
* npe
* Youtube
* portret door Joost Bataille





Stadsdichters (2/3): foto en gedicht zijn afkomstig uit Ik voel me verf van fotograaf Joost Bataille, die vijftig stadsdichters portretteerde, die allen een gedicht schreven over de ervaring van het gefotografeerd worden.



Daar sta ik dan

Twee jaar later, in de sneeuw
in dit zwartbebloede bodemland
op het spoor dat leven brengt en nekt
poseer ik, maar in m’n kop maalt dit:

    op 13 april 2011 sloeg S. te Baflo
    Renske Hekman de hersens in
    kort daarna doodde hij bij het spoor
    hoofdagent Dick Haveman

nog later zie ik mezelf dan staan
aarzelend ijdel in de kou, terwijl
in m’n vleesbedekte schedel grijs
hersenvocht door de cellen klotst

en ik gruw van mezelf en vooral
van dit mensenhatende perron
dat Bafloër Joden, de Godlinzer agent
en talloze wanhopigen vrat

geselwinden tarten de ogen
en in me groeit de angst
dat van alle plaatsen juist hier
de duivel tussen bielsen huist.


Bart FM Droog (1966)
stadsdichter Groningen 2002-2004








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten