vrijdag 2 januari 2015

Johan van Nieuwenhuizen -- Januari 1962

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* poëzie centrum Nederland
* dbnl
* herinnering aan










Januari 1962

Als ik antwoord
zie hier ben ik
op het vuur dat
wordt ontstoken

dan beken ik
mij het willens –
wetend dat er
geen terug is

(in de leegte
achter namen
zijn geen nesten
voor de angst)

wetend dat ik
ieder uur nu
met mijzelf kan
samenvallen

zonder taal
zonder getallen
oorverdovend
woordelijk.


Johan van Nieuwenhuizen (1926-2001)
uit: Achter een naam verborgen (1962)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten