vrijdag 24 mei 2013

Peter Swanborn -- Vanaf de zijlijn

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* bio'tje
* leest voor







Vanaf de zijlijn

Schuifelend, struikelend, het hoofd los op de romp
trekken ze voorbij. Verslagenen, wankelmoedigen, van
de lijst afgevoerd om redenen niet nader omschreven.
Hun onbegonnen werken trekken ze achter zich aan
op wielen die ratelen over keien, tussen hekken door,
de stad uit, naar zee. Waarom ik toekijk, geen idee,
maar juist als ik me omdraai, staat hij daar. Hij zwijgt
en wijst. Of ik zo goed wil zijn achter aan te sluiten.


Peter Swanborn (1963)
uit: Het huis woont in mij (2013)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten