donderdag 16 juli 2015

Inge Boulonois -- Vet

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* leestafel











Vet

Graag zou ik zo’n big woman willen zijn
met maat XXXL, bolrond gezicht,
geen taille meer, ja iemand van gewicht,
niet eeuwig lijdend aan de slanke lijn.

Niet in de enge ban van BMI
noch van gezondheidsfreaks met schijf van vijf,
al die vervloekte tips voor een fit lijf.
Ik zou bevrijd zijn van mijn vetfobie!

Dan zou ik altijd zalig kunnen schransen:
geen petitfourtje maar een megataart
plus roomsoezen, tompoezen, kokoskransen.

En miepte zo’n fanaat: wat ongezond,
dan zou ik lachen, breeduit, onbezwaard,
ja lekker met een overvolle mond!


Inge Boulonois (1945)
uit: Lichte en bonte gedichten (2015)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten