zondag 24 april 2016

Anne van Amstel -- Ven

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

website
wikipedia
npe
contrabas









Ven

geef me een schop
want ik wil graven
in een weiland

een gat maken
in de aarde
en me god wanen

om de pluizen zaad
de aangedragen rietkraag
de kikkers, de schrijvertjes
de vastberaden libellen
die een volgelopen gat
binnen het jaar
veranderen in een ven

ik wil vertrouwen op
de komst van de iris
het eerste blauw
de komende lente


Anne van Amstel (1974)
uit: Geef me nu ik wil (2016)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten