zondag 3 april 2016

Hans van de Waarsenburg -- Achill Dugort, Böll Cottage

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* wikipedia
* dbnl
* leestafel
* blog
* overleden








Achill Dugort, Böll Cottage

Ik hoor hier je stem niet, noch ruik ik
Je sigarettenrook. Je nicotinehoest, als
De avondlucht ijl wordt, is van een
Verkouden, ver verdwaald schaap.

Ik steek weer de turf van mijn jeugd.
Het bruine, zompige, natte vuur, dat
Ik in de namiddag zo verledens ruik.
Fuchsia’s zo jong. Zee in je oogblik.

Schrijf je me heidens toe in een
Kamer vol blauwe walm de waan
Van goden, de waan van doden.

De Atlantische zo dichtbij en de
Radio, als ooit, stemt ons droef.
Het leven kluistert ons. Te dicht.


Hans van de Waarsenburg (1943-2015)
uit: Een rijbroek uit Canada (2016)




[Geschreven tijdens een verblijf in juli 2009 in de Heinrich Böll cottage te Dugort, Achill, Ierland]





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten