zondag 20 november 2016

Frans Kuipers -- Niets & Het herderstasje en de paardenbloem

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

dbnl
kb
wikimedia
over 1
over 2
meer uit 'geen ander antwoord'








NIETS weet ik van de verhoring der gebeden,
alles weet ik van het aanmodderen der verfomfaaiden,
de zeven maal zeven uitleggingen anders van het
zeven maal zeven eendere. Elke keutel
kermiskrioelend. De gemorste druppel oceaniek -
Uit u ben ik geboren, aan u zal ik sterven, wonderbaarlijkheid.


*


HET HERDERSTASJE EN DE PAARDENBLOEM
tussen de tegelspleten op een klein perron
door lantarens belicht en verlaten.
Ben van het plaatsje Vught.
Ben van het pre-teeveese tijdperk.
Ben van de mummellatijnse mis.

Ben van de wind.
Wat ik had woei weg.
Wat mij aanwaait is welkom.
Ben van de woorden
en van het wit achter de woorden
en van het wit voor de woorden er waren.

Ben van jou,
van sonates cantates jou
die de jodel is
vanaf het jaar nul,

de kalmwiekende meeuw
boven de nollen

en de stilte van oudemoer.


Frans Kuipers (1942)
uit: geen ander antwoord (2016)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten