vrijdag 18 november 2016

Thera Westerman -- Ter informatie, wellicht

= = = = = = = = = = = = = = = = = =



google



















Ter informatie, wellicht

De vloeren zijn opnieuw gebeitst
maar alle parkieten weggevlogen
mijn blinde groene oog
dat ingeruild zou worden
voor contactlens, is helaas
per misverstand blauwzwart uitgevallen
het houdt, dat geef ik toe
paarse beloften in,
ik treur niet
maar verstop mezelf met weergaloos succes
in het verbazend, overvloedig groen
rondom het huis, vanwaaruit ik
deurwaarders driftig af, voornamelijk aan
zie treden -
een rood tapijt zou zeer ter plaatse zijn
opdat althans het gaan
naar de gesloten deur
voor hen misschien verzacht zou worden,

ik geef u dit ter overweging.

het knakken van zijn bonenstaak
is aan Jeroen ternauwernood voorbij gegaan
tot troost, die bonen groeien snel opnieuw
u ziet, het leven,
waarvan ik steeds weer denk
dat ik het mij ontnemen zal
gaat zijn uitbundig, tomeloze gang hier
ondanks het stijgen van de rentevoet
en met mijn nieuwe zwarte hoed op
loop ik in
alle sloten tegelijk
zoals bijvoorbeeld onlangs
wij bevonden ons op een feest
een nadrukkelijk feest, Boyd en ik
speelden er muurbloem
starend naar dunne, zwijgzaam
voorbij wapperende meisjes
en twijfelden aan ons verleden
wel waren we nog leek genoeg
niet aan de toekomst mee te doen
ik brak een lach over mijn tanden stuk
Boyd dronk iets in zijn kraag
en viel,
in slaap, met al zijn kleren
aan, some party?

wordt vervolgd


Thera Westerman (1930-1997)
uit: Een mug in de winter (1972)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten