dinsdag 3 januari 2017

Jan Alfried de Laet -- Drinklied

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

dbnl
schrijversgewijs
wikipedia









Drinklied

Makkers, schenkt de kelken vol,
Vol tot aan den rand!
Heden wil ik vroolik zijn!
Heden sisse en schuim' de wijn!
'k Heb de smart vermand!

Makkers schenkt de kelken vol,
Vol tot aan den boord!
Heden klinken lied en lach!
Van mijn lief sinds jaar en dag
Heb ik niets gehoord!

Makkers, schenkt de kelken vol,
Vol tot boven toe!
Heden ken ik wee noch druk!
'k Wensch het liefken veel geluk,
Al is 't kind mij moê!

Makkers schenkt de kelken vol,
Vol tot aan den zoom!
Heden sisse en schuim' de wijn!
Heden wil ik vroolik zijn!...
't Leven is een droom!


Jan Alfried de Laet (1815-1891)
uit: Gedichten (1883)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten