woensdag 8 juni 2011

Ad Zuiderent -- Vlaggetjesdag

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* dbnl
* wikipedia





Vlaggetjesdag

Zeg Scheveningen zei ze, shibboleth
kom dichterbij: het puntje van de zee dat
aan de kust likt – maar geen gehoor…
Scheel heveningen dacht ze, bereshit
je zeemansvlees een vlammenzee
slik ik je in, je puntje van verlangen,
raak ik ten vlooi der prammen,
maar nee… Dan maar hardop, de vlaggen uit:
o zacht gehemelte, als jij geen huig hebt
brouw ik er wel een, wees mij een tong die golft
over mijn heupen heuvelen in zwakke rateling
ga mij, een staart die staat, een mondvol daad
die welft, ga mij toch harinklijk genieten.


Ad Zuiderent (1944)
uit: Jij als geen ander (2000)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten