dinsdag 28 juni 2011

Heere Heeresma -- Gang maar

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =





* De open ruimte
* dbnl
* wikipedia






Gang maar

Nou, neem mij dan. Een touw rondom me middel,
een grenslijn voor van boven en vanonder.
Want wat ik voelen kan, ach, ’t is nauwelijks
bizonder.
Maar dan het denken, hè, dat is en blijft een wonder!

Uiterst wantrouwig ben ik, voor die wereld met z’n
fiddle
van lekker toch! en neem het er maar van,
en Pakken jongens wat je pakken kan.
Na ons de zondvloed, dus wat wil je anders, dan?

Daarom bind ik een touw rondom mijn middel.
Men gaat zijn gang maar, ik blijf nuchteren en waak.
Mijn slaap is die van de rechtvaardigen, en vaak
speel ik het pandverbeuren, doch ook steeds beter
schaak.

Vandaar dat touw, rondom het middel…


Heere Heeresma (1932-2011)
uit: Hoge noot (1984)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

1 opmerking:

  1. Hallo, de rechter foto van Heeresma svp verwijderen, daar zit gewoon copyright op.

    BeantwoordenVerwijderen