dinsdag 19 mei 2015

Jean-Paul Franssens -- Met een wagen vol met brood

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* dbnl
* wikipedia
* paar gedichten










Met een wagen vol met brood

Met een wagen vol brood
Komt voorgereden Meester Dood
Kom nader Meester Dood
Geef mij van uw dode brood

Het huis is stil en groot
Het huis is wit en groot
Langzaam komt de bakker nader
Hij is als een kille vader
Kom maar nader Meester Dood
Laat mij eten van uw brood

Vriendelijk lachen doet hij niet
Als hij mij ziet
In zijn hand
Het brood
Is zwart verbrand

Moet ik die zwarte korsten eten?
Dat zwarte brood gaan eten?

Bakker Dood is groot en wreed
Wil dat ik alles eet
Bakker Dood heeft geen geweten
Laat mij zwarte korsten eten

In mijn mond smaakt alles goed
Zoeter dan het zoetste bloed
Uit zijn hand smaakt alles goed
Zoeter dan het zoetste bloed


Jean-Paul Franssens (1938-2003)
uit: De wereld wil bedrogen worden (1999)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten