maandag 11 mei 2015

Laurens Hoevenaren -- Zinnelijk

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* meander










Zinnelijk

Als ik mijn ogen sluit, verschijnen hagedissen
alsof het slangen zijn op hoge pootjes.
Ik wil ze vangen met mijn pen
maar ieder woord vervelt al ver
voor er een regel is.

Ze kruipen door mijn hoofd, bewonen
hoeken waar ik nimmer kwam. Niet durfde.
Maar als de hoeken handen worden,
en daarna boeien, gesels, prikkeldraad,
een kaars in zoeklicht is veranderd,
dan branden woord en letters weg;
er is nog nooit betekenis geweest.

En dus sluit ik de ogen niet, maar zonder zin:
geen groter marteling dan eigen geest.


Laurens Hoevenaren (1960)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten