maandag 30 augustus 2010

Gerrit Achterberg -- Zwerver

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Gerrit Achterberg
* kb * wikipedia * dbnl







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Zwerver

Dien avond kwam ik later dan gewoonlijk
naar boven. In de huiskamer was licht
zag ik door de gesloten deur. Een schicht
van vreugde maakte terstond persoonlijk,
al wat zich uit mij had ontsticht
in stad en menigte. Ik stond koninklijk
in het vernieuwde donker van de nacht,
binnen mijzelve opgericht.

'Ik heb op je gewacht', zei je aandoenlijk,
en kuste mij de dood van het gezicht.


Gerrit Achterberg (1905-1962)







* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten