dinsdag 21 december 2010

Nel Benschop -- Advent

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* wikipedia
* dbnl








Advent

Nu wil ik alleen nog maar blij zijn,
omdat ik het kind heb gevonden.
Want Gij haalt een streep door mijn zonden:
Gij doet of ze niet meer van mij zijn.

Nu wil ik alleen nog maar klein zijn,
nu ik voor Uw grootheid mocht knielen.
Bestraal met Uw licht onze zielen
totdat ze genezen en rein zijn.

Nu wil ik alleen nog maar stil zijn,
aanbidden Uw eind´loos erbarmen.
Als Gij, Heer, ons hart wil verwarmen
zal d'aarde niet langer zo kil zijn.

Nu kan ik alleen nog maar blij zijn
en zingen met nieuwe gezangen:
Geen duisternis houdt mij gevangen,
ik mag tot in eeuwigheid vrij zijn!


Nel Benschop (1918-2005)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten