zondag 11 maart 2012

Herman Finkers -- 3 gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* website
* wikipedia






Een vriend

Het is blijkbaar nodig dat je stil en oprecht,
geregeld betaalt, en het liefst niet te slecht.
Pas als het zo is dat er aan je wordt verdiend,
pas dan mag je zeggen: ‘Ik ben een vriend!’



Mijn promiscuïteit

De een ligt liever links,
de ander liever rechts.
De een heeft tien orgasmes,
een ander eentje slechts.

De een maakt veel kabaal,
een ander doet het stil.
Het is mijn éigen leven:
ik droom zoals ik wil.



Waarheid

Rozen verwelken.
Schepen vergaan.
Gezemel daarover
blijft altijd bestaan.



Herman Finkers (1954)
uit: Poëzie, zo moeilijk nie (2012)








= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten