donderdag 24 mei 2012

John Schoorl -- Thuis

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* interviewtje
* interview (youtube, engels)
* op de radio
* Bukshag








Thuis


Ik ben een Deen
In een oud café.

Boven een glas bier
Hou ik de boel in de gaten.

Ik word gezocht, een etmaal lang,
In en rond de dampkring.

De mist trekt op,
En de deur van het café gaat open.

Ik trek de kraag van mijn leren jas omhoog,
En zie de vlag wapperen.

Nog even en een harige folkie zingt
Over huizen, haringen en hakmessen.

Ik was een echte vermiste Deen
Maar nu ben ik weer thuis.


John Schoorl (1961)
uit: Bukshag (2012)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten