woensdag 20 juni 2012

Eric van der Steen -- Onderweg

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =





* dbnl
* website
* wikipedia
* citaten





Onderweg

Ik viel een taxi in de zachte armen
en zij omhelsde mij met voorjaarszoenen,
men schreef oktober en zij droeg een groene
bontmantel met odeur van fleurs de Parme.

De regen op de ruiten sloeg alarm en
’k was bezig met mijn snor haar snoet te boenen,
o weke, wekelijkse beurt, o – toen een
liefdesduet (met claxon) als uit Carmen,

omhoog, omlaag, een jubelende snik
door merg en been, adagio, andante,
door ’t voorruit sneed en door hét ogenblik.

Het werd een hemels tochtje à la Dante,
Vergilius zong aan het stuur en ik
voelde mij Don Quichot op Rossinante.


Eric van der Steen (1907-1985)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten