zondag 9 februari 2014

Jacques Hamelink -- Droomdriehoek

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* dbnl
* wikipedia
* literair Gent
* De metapoëzie van Jacques Hamelink








Droomdriehoek

Mijn vrouw hield zichtbaar zeer veel van mij en ik
van haar. Ontkleed bijeengebed lagen we twee. En hoe
het zij, de hele tijd was jij, mijn lief en bijzit, daar
liefhebbend bij ons, zeer. En trok je pas terug toen wij,

mijn vrouw en ik, zo lovenswaardig schroomloos toegewijd
elkaar liefkozend, de uiterste intimiteit gingen vergeven
aan elkaar. En kwam en was daarna opnieuw ons uiterst na.
En hield van ons, zielsveel. En zoveel hielden wij van jou.

En waren zo een dans, een sproke van drie levens in
slow motion samen. En de volheid van deze onze homogene,
eervolle, zeer vrome liefde verwarde je, en je vroeg
je af, al aan je hart de angst, hoe dit nu verder moest.

Zo ik ooit van deze kennis van je liefde misbruik maakte zou
jij, geef het toch toe, mij wellicht doden met een keukenmes.


Jacques Hamelink (1939)
uit: Vigerende oudelandse grond (2013)





Bundel is voor een deel te lezen bij Google Books.


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten