zondag 20 juli 2014

Albertina Soepboer -- 4 gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia
* dbnl
* wat gedichten







lijn

op de dijk sjokt een schaap de einder in
mijn pen kan het hier zo puntgaaf maken
maar de autoweg naast mij is een liniaal
naar mijn huis, altijd dezelfde beweging
hoeveel moet mij invallen om te dansen


zwerfzout

vanuit het oosten waait het de zee over
een veld is begonnen, zout verworden
een zwerver, hoe moet ik in deze stilte
wegvegen, roepen hoe hoog het golfde
maar aan de wind proef je de tijd niet


groen

het is begroeid met overal hetzelfde gras
en zelden regent het, ik zoek naar de boter
bloemen, mijn vette herinnering aan toen
ik mis mijn bus, ik trek twee schoenen uit
ik dans, en het stof stuift het zout achterna


diepte

die avond is lang, iets valt mijn hand op
de inktvlek, duizelig van al het afwachten
bedekt met tekens van vorige grondlagen
wat een duister pad naar het westen spint
dit is de dorst naar ondergang, die honger


Albertina Soepboer (1969)
uit: bezonken (2014)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten