woensdag 12 november 2014

C.B. Vaandrager -- (Brand X)

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* wikipedia
* npe
* leest voor
* vers beton








(Brand X)

Ik spaar sigarette/merke.
Ik ben zoon beetje de enig-
ste die hierop duurbukt, met
conaisseurs & globe travellers.
Ik expozeer slechts een
deel van de wereldmarkt.
Dat catalogus totaalwerk
komt met de Time (120 cm, out
in menthol).
Bedankt, Frans.
Er moeten nog veel meer
komen. Zegt Orlov ommers.
Ik bukt zeg, en inene
score ZERO.
Ja, ook al ligt de stront
er dik boven op, meene-
men, snel te huis reinigen
en catalogizeren.
Natuurlijk zijn ze te tellen.
Ik kom d.d. 77 najaar, op
... ... ... ...
Denk gerust. Merk bewust.
Duur boek. Geef me drie
vloeitjens, bladerdeeg van
me.


Cornelis Bastiaan Vaandrager (1935-1992)
uit: Metalon (1987)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten