donderdag 30 april 2015

Paul Claes -- As

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* bb-bio



foto: Isabelle Pateer






As

Uw doodsstrijd bedroefde bij nacht mijn bloed.
Het hoofd in de aarde, het hoofd van een vrouw,
het is niets. Uw nachten en mijn dagen zijn niets
dan een schaduw van schaduw. Rouw en berouw,

het is niets. Het is minder dan as en schuim.
En uw mond in de grond, het is niets. Als het zand
van de zee is dit alles, en minder dan as
van het vuur, en mijn dromen zijn minder dan puin.

Alleen de stilte blijft. Uw doodsstrijd bij nacht
bedroefde mij bitter. Het hoofd in de aarde,
het hoofd van een vrouw, het is niets. Het is niets
dan de gedachte aan uw dood, die mij wacht.


Paul Claes (1943)
uit: Ziel van mijn ziel (2015)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten